måndag, augusti 25, 2008

tja tja tja. Återigen ett självporträtt. Men jag gillar ju också att rita ansikten och när jag inte har någon annan att rita av, ritar jag av mig själv ibland.
Det var ett tag sen jag la upp nått nu ju. Men det har varit lite strul med allt också. Kamera, dator och teknik tjaffs. Nu har det dock fixat sig för jag är tillbaka på Ölands folkhögskola, vilket jag inte trodde att jag skulle vara men som det ändå blev, och där finns det datorer och scannrar så det både räcker och blir över. fast ganska slöa sådana. men det räcker för att tanka in bilder.. Ja fan ja hade ju inte planerat att gå här ett år till. Jag planderade att jobba nånstans och fixa stålar så man kan åka bort från detta kalla land ett tag. Men i mitten av Augusti så ringde min gamla lärare mig och sa att hon hört att jag tackat nej till ett till år, och tyckte det var synd. Jag tyckte det också var synd. Jag sa att jag ville jobba detta år men frågade henne om hon inte kunde kolla om det fanns en plats till mig ändå, så ska jag tänka på det. Det fanns en plats och jag fick 2 dagar på mig att bestämma mig. 2 dagar som kändes väldigt jobbiga men som är iallefall över nu. Så jag tänkte och velade och tillslut tackade jag ja. Det känns lite konstigt. Men det känns bra ändå. vi har en egen atelje vilket är väldigt soft. Där kan jag måla och hålla på ostörd i lugn och ro. vilket jag gjort också. Jag har knappt vart i mitt rum på internatet förutom när jag sovit. så jag tror det känns bra iallefall. lite ute på landet. men det är lugnt man har ju kompisar här och det är mycket folk på skolan och sånt. aja aja. en till teckning imorgon. Nu ska jag gå och sussa för jag känner mig lite sjuk. Jag har fått ont i halsen. Hej då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej johan! undrade lite varför man aldrg såg dig i uppsalakrokarna. Kul att du valde att gå där ett år till tycker jag. Nästa år kan du ju söka in till konstfack el nåt annat flashigt! Det finns en serieskola i Malmö också, om du vill satsa mer på det. Är det några nya roliga folk där? Har du hängt på Hasses än? Åh nu blir a lite nostalgisk. Hade fint, Kram/ Lisa G

johan sa...

hah tja jo..får se ja jag har hört om den serieskolan, markus en kompis går på den nu. men vette fan va ja ska göra nästa år. får se. Har inte hängt på hasses än. verkar inte som om folk gör det typ. det är bra. ja menar krogen är ju så jäävla dyr en öl kostar ju fan 40 jävla riksdaler. det är skandal!. SKANDAL! HELVETTE!. kom och hälsa på nångång. hare fint kram